onsdag 1 augusti 2007

Klart för avfärd

Vaknade naturligtvis onödigt tidigt och fick en stund över. Ordnat med postintagning, kattmatning, vattnat i växthuset, diskat och gjort klart. Vädret fint här hemma och skall bli bättre på västkusten när jag kommer dit. Så har vi bestämt, gamla moster och jag.
  Sist vi var i Göteborg blev Anna Lind mördad och allt blev bara sorg och förstämning. Vi var på Avenyen för att ha trevligt, när alla flaggor sänktes på halv stång. Hoppas folk håller sig i skinnet den här gången. Vi har nämligen haft lite otur med våra resor på det sättet.
  En gång, när jag hade fått lite pengar över, hade vi bestämt att fira in nya året på Grythyttans värdshus, för att komma ut på något kul. Det var beställt och klart. Då inträffade sunamikatastrofen och hela firandet blev en halvmesyr med locket på. Dyr mat och dricka men ingen dans efter  tolvslaget, som var tänkt.
  Hade jag haft gitarren med den gången, jag brukar sällan åka halvklädd, så hade jag erbjudit dom ett stillsamt visprogram som alternativ. Där finns en fin gammal sal som skulle passa utmärkt för det. Den här gången följer gitarren med, oavsett vad som händer. Jag behöver min kontinuerliga övning efter det långa våruppehållet.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det blir helt fritt från katastrofer och eländes elände denna gången.

    SvaraRadera