fredag 19 oktober 2007

Labyrint och programpussel



Gårdagen klarades av och bjöd på en vacker kvällshimmel vid hemfärden. Stannade hemma från körövningen på kvällen och skall ta ledigt från detta en månad då det krockar med andra evenemang. Ägnade kvällen åt umgänge med sambon, bildsortering och visplock och såg sedan andra delen av "Labyrint", TV4as nya dramaserie, där jag staterar på ett par ställen. Upptäckte att det första stället redan passerat i första avsnittet som jag missat att se i sin helhet. Så jag hittade inte mig själv i labyrinten kan man säga. Dessvärre kör dom ju inte avsnitten i repris heller och på nätet ligger bara utvalda scener. För övrigt är serien mycket välgjord och har en krypande spänning, som lovar gott.



Vaknade med snö utanför fönstret i morse, den 19 oktober. Vi fick snö förra året också innan löven fallit. På mitt julkort från förra året är det ett tjockt snötäcke men gröna äppelträd vid husknuten.


Jag har nu lagt sista handen vid vårt program till 60-årskalaset i morgon. Det blir en hel del Taube efter önskemål, men sen lite varierat med passande återblickar till 50-talet. Och så blir det den där pilgrimssången, som jag fått öva mycket extra på men nu tycker att jag kan göra något av. Känns lite märkligt med detta mitt i begravningsförberedelserna, men "The show must go on", så det är bara att koppla på underhållarattityden i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar