måndag 2 april 2007

Skoglig rekreation


Vaknar för tidigt av oro för hunden och för handen. Fem dagar kvar med hunden, om alt går väl. Minst fem veckor kvar med handen, om jag inte själv hittar en annan lösning. Skall ta förnyad kontakt med Sofiahemmet i dag för att utreda kostnaderna för operation där. Eldar i spisen och läser morgontidningar. Sambon far till jobbet. Jag går ut med hunden.



En solglänta i skogen


Lång promenad i skogen, den vilda skogen där träden talar. En mindre tall har fallit mot en grövre och hänger där mot en gren. När kronan rör sig i vinden gnids stammarna mot varandra med ett klagande läte som följd. Nu med morgonsolen strilande mellan träden är det ingen fara, men går man en promenad i skymningen låter det nog så kusligt. Rödhaken, min sångarfavorit, har kommit och taltrasten hörde jag också för första gången i dag Jag ser att någon har börjat plocka bort de vindfällda träden. Då får nog den befarade större avverkningen vänta ännu något år. För mig får den gärna anstå så länge jag bor här.



Älvor dansar över stenarna

3 kommentarer:

  1. Åh så vackra bilder och speciellt den sista. Får man "låna" den?Efter att ha vuxit upp i djupaste Småland med träd och skog överallt, har jag funnit att jag mer trivs i det öppna landskapet. Men det betyder ju inte att jag kan njuta av att vandra i skogen.

    SvaraRadera
  2. Roligt att mina bilder uppskattas. "Låna" får man bara göra för mycket privat bruk. För ev.publicering eller spridning gäller copyright, eftersom bildskapande är en del av min försörjning. Kontakta mig per E-post: birger.trubadur@swipnet.se

    SvaraRadera
  3. Härliga foton..får en känsla av trollskog :-)

    SvaraRadera