torsdag 18 februari 2010

Nya grepp på svart pipa

Vid gårkvällens körövning med Skärgårdskören togs också de första tonerna i vår klarinettkvartett. Det var en idé jag fick strax före jul, då jag upptäckte att vi var fyra gubbar, som i alla fall var ägare av var sin klarinett. Två var mer aktiva blåsare, två av oss hade haft våra i malpåse men kände varann sen gammalt. I min nothylla fanns sedan gammalt en hel del material för tre eller fyra klarinetter, så det var bara att kopiera och dela ut. Jag har blåst liv i min pipa under veckan som gått och färskat upp greppen och i går kväll skippade vi fikat och gjorde ett första försök under pausen. Det höjdes väl något förvånat ögonbryn, men det lät inte alls dumt, så det blir nog en fortsättning.

2 kommentarer:

  1. Det tog ett tag för polletten att trilla ner här....men nu har jag hittat dig och förstått att du bytt webbplats. Ha det gott! /Maria

    SvaraRadera
  2. Välkommen i det gröna och ha det gott själv!

    SvaraRadera