fredag 27 juli 2007

Lars Forsell till minne

På lördag kväll skall vi göra ett visprogram i Ununge kyrka. "Visor vid högsommartid". Programmet har varit klart rätt länge, för övnings skull. Men för en vecka sedan, när jag satt och bläddrade i vispärmen, fick jag för mig att plocka med Lars Forsells "Jag står här på ett torg" istället för en annan visa. Den skulle ge en fin koppling till Sture Lundquists "Cirkusen". Stures visa slutar med att: "Där var det cirkusen stod."  Forsells visa börjar med detta: "Jag står här på ett torg, ett cirkuståg passerar...och jag är full av sorg."
  I går meddelades att Lars Forsell är död. Cirkusen är slut för hans del. Det var väl meningen att vi skall hedra honom med en visa på lördag, precis som vi har med en visa av Povel Ramel i samma syfte. Han for förresten också runt med cirkustält en gång när det begav sig.

1 kommentar:

  1. Det blir en fin hyllning:)Ha nu en bra dag!MVH & fridens liljor

    SvaraRadera