onsdag 3 mars 2010

Bröddoft och terpentin

Oljemåleri

"Säg blir det aldrig slut på denna vinter?" frågade sig påvel Ramel i en visa, och man kan ju börja undra detsamma. Nu har snön fallit hela natten igen och gör så fortfarande. Snöslungan förmår snart inte kasta upp snön över kanterna längre. Jag skall ut en ny vända, när det avtar frampå dagen. Det har Åsa lovat i TVn. I väntan på det har jag bakat matbröd, som står i ugnen. Det ger väldoft i huset.  
  För övrigt doftar det terpentin sedan i går, då jag änteligen tog mig i kragen och tog fram målargrejorna igen. När man intet kan göra ute, veden kommer jag ju inte åt t.ex., kan man lika gärna försöka återskapa lite bildminnen från sommaren. Det mesta av grejorna fanns i ordning på olika ställen, men en del behöver komlpletteras. Färg som torkat, penslar som använts till annat etc. Men jag kom i alla fall igång och det är det svåraste. När väl allt är på plats är det ju lättare att fortsätta och inspireras. Det skall bli "Konstrunda" i kommunen i maj, då folk får åka runt till konstnärerna och titta på deras verk i ateljén. Då skall det finnas en del nytt också, har jag tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar