tisdag 29 januari 2008

Marknadsföring o nätfiske


Här sitter vi på fönsterblecket och vill komma in, säger Kasper och Tyson.


Har ägnat en del av förmiddagen åt marknadsföring, som man aldrig kan få för mycket av tydligen. Ny målgrupp för mitt vissjungande blir en rad församlingar runt Stockholm och Uppsala, som kan behöva underhållning på sina soppluncher o.dyl. för "daglediga". Lustigt ord dom har hittat på där, som motsats till oss dagsverkare då.
  De har nu fått mitt reklamblad via E-post, smidigt och bra, så får vi se om det blir något napp där. "Det är större chans att få fisk om näten ligger i sjön än om dom hänger på garageväggen!" sade en gång en gammal skärgårdsbo till mig, som svar på frågan var jag borde ha näten.

1 kommentar:

  1. Fan, gubben! Jag är ju en gammal trubadur. Och allt annat också naturligtvis. Berättare mm. Kan man leva på sånt, klart man kan. Tack för tipset, ska marknadsföra mig nu. Jag väntar vid mitt köäksbord medan timmarna ila, medan atter det kokar och diskmaskin går. KramSmilla hälsar grabbarna, är dom oxar eller, undrar hon.

    SvaraRadera