måndag 7 januari 2008

Körkul och jobbstrul

Vi hade två lyckade konserter i går med kören. Det kom bra med folk i båda kyrkorna och åhörde vår "Trettodagskonsert för recitation, kör och orkester" av Anders Öhrwall. Orkestern bestod för vår del av en duktig trio med flöjt, piano och bas. Jag hade påtagit mig att vara presentatör och fick mycket uppskattning för detta. Eftersom de flesta i körerna inte vet så mycket om min bakgrund, så blev dom tydligen positivt överraskade över hur jag gjorde det. Sådant är alltid skoj. Det är dom stunderna som tar mig vidare just nu.

  Trots två veckors vila känns inte armarna speciellt mycket bättre, eller snarare, den högra känns lite bättre och den vänstra mycket sämre, för den hade jag inte besvär av alls före lovet. Skall i dag tala med rektorn om rehabutredning, vad nu det kan leda till. Jag fick en idé i natt om ett kommunalt projekt jag skulle vilja jobba med, som både skulle vara stimulerande och vara bra för min hälsa. Men det får vi återkomma till om det blir så.
  Kanske blir tvungen att pina mig igenom ett par dar på mitt gamla jobb, så dom hinner få tag på någon som kan ta över. Det märks ju snabbare när lokalvårdaren försvinner än när rektorn uteblir på en skola. Vi kanske borde byta lön?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar