lördag 9 februari 2008

Vårkänning


Motljusbild vid Norrsjön i Vällnora i mitten av februari. Isen täcker sjön men är säkert mycket osäker.


Gårdagen bjöd på vackert värder och jag var ute och tog vara på det i hög grad. Levererade färdiga arbeten till Bennebol och stannade till vid Vällnora bruk och tog lite bilder, då solen bjöd på bra ljusförhållanden.
  Hemkommen tog vi först en promenad ned till affären med ryggsäck för varorna. Sen bytte jag till arbetsdress och gick ut och ägnade mig åt veden. kapade upp den senaste granstammen och kvistade av de grövsta grenarna. Utblicken från mitt arbetsrum och TV-rummet har blivit mycket ljusare sen de två granarna kom bort och huset syns på ett helt annat sätt när man kommer vägen österifrån. Började också rensa så smått på allmänningen på sydsidan om huset. Där finns mycket bråte att ta hand om. "Estetisk gallring", som jag kallar det.
  Kvällen ägnades åt "På spåret", som blev riktigt kul och spännande med två mycket jämna lag och sen litre sappande hit och dit innan vi hittade ett gammalt avsnitt av "Morden i Midsummer" på 24an. Där är det lyckligtvis inga reklamavbrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar