torsdag 28 januari 2010

Studie av Olle Adolphsson

Jag studerar boken om Olle


Jag satt och läste Bengt Nyquists bok om Olle Adolphsson, inför ett kommande visprogram jag skall göra. Där fann jag plötsligt bilden nedan, tagen av Bernt Ola Falk. Det kändes som om jag kom Olle nära i den stunden. Hans visor har varit mitt sällskap sedan det sena femtiotalet och jag tycker han är en av våra främsta visdiktare och vistonsättare. Han har ju även tonsatt många andras texter.


Olle Adolphsson


Vad i övrigt skett på min plats på jorden är, att det fallit 15 cm nysnö sedan i går och att jag nu ägnat en dryg timme åt att röja vägar på tomten med snöslungan. Det dalar ännu en och annan  flinga, men jag tror det värsta dragit förbi. Lyckligtvis behöver jag inte ut på vägarna med bilen varken i dag eller i morgon. En god bok, visövning och Antikrundan, sen är kvällen räddad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar