söndag 31 juli 2011

Kvällsljuset

Jag gillar hemfärder. Speciellt när jag har varit på något lyckat kulturevenemang, vare sig jag själv har medverkat eller bara varit publik. Jag sitter i bilen fylld av känslor, kanske till och med upprymd. Då tar jag gärna någon mindre väg hem. Där är lugnare trafik och i det varma kvällsljuset händer det ofta, att jag får se något extra längs vägen, något djur eller en fin vy, som kan vara helt odramatisk i det platta dagsljuset.
   I går kväll körde jag hem från spelmansstämman på Blidö med efterföljande, spontankomponerad kvällskonsert i kyrkan. Det hela blev mycket lyckat med en trevlig blandning av stilar och låtar och många mycket fina framträdanden av duktiga spelmän, flera av dem riksspelmän. Den här bilden från hemfärden kom att understryka kvällens musikaliska skönhetsuppleveler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar