måndag 5 juli 2010

Fler anslagstavlor åt folket!

Anslagstavlan


Jag har allt som oftast anledning, att åka ut och affischera olika verksamheter och evenemang. Då är det inte alltid så lätt att hitta tavlor på de där självklara platserna, där man når flest människor. Vid större köpcentra och stationer t.ex. bör det självklart finnas en rejäl anslagstavla, så att man slipper springa och tigga o ch be att få sätta upp anslagen. En del som har den beslutande makten om sådant ser förmodligen anslagstavlan som en sorts nedskräpning av miljön. Men detta är, enligt min mening, en grov felsyn.

   Anslagstavlan är ett aktuellt collage av bygdens kulturliv!

En anslagstavla som ständigt förändras vittnar om ett rikt kulturliv. En tavla där det endast sitter gamla urblekta lappar vittnar om ortens utarmning. På anslagstavlan kan både bysinnevånare och utsocknes se, vad som är på gång. Här kan man också finna adresser till nyttiga verksamheter, som annars har svårt att nå fram till allmänheten. Man söker ju inte efter det man inte vet existerar. I en ort som Norrtälje, med dess rika kulturliv, behövs många fler anslagstavlor.

5 kommentarer:

  1. Vad innebär det med copywrite på dina bilder?! Jag har för något år sedan sätt dina bilder i en sk. "Torrent" på en nu nerlagd hemsida för allmän nerladdning! Då kan väl det inte anses copywrite?

    SvaraRadera
  2. Copyright innebär, att den som händelsevis skulle vilja nyttja någon av mina bilder i ett kommersiellt sammanhang, som illustration i någon tryckasak t.ex., de skall köpa rättigheten att göra detta av mig. De bilder som tidigare fanns på PIXBOX och de bilder jag publicerar i bloggen är med reducerad upplössning och alltså inte av den kvalitet som önskas för tryck. Mot ersättning levererar jag bilden i full upplösning.

    SvaraRadera
  3. PS. För att förtydliga föregående kommentar: Om jag skulle hitta mina bilder publicerade utan mitt medgivande, skickar jag med laglig rätt en faktura på detta till utgivaren. DS

    SvaraRadera
  4. Vad tar du då för en bild i fullupplösning?

    SvaraRadera
  5. Det meddelar jag kunden. Gör inte upp affärer via bloggen.

    SvaraRadera