söndag 14 mars 2010

Det har snöat!!! Försenat På spåret.

Hela snötäcket är täckt med ett nytt alldeles mjukt ulligt snötäcke, upptäcker jag när jag sticker ut näsan genom dörren. Under det nya snötäcket finns nu förrädiskt hala fläckar, där dagsmejan smält den tilltrampade snön till is. Det är som gjort för brutna lårbenshalsar och jag har satt på broddar under klackarna på mina jaktstövlar för att gå säker på min sluttande tomt. Det är i utförsluten risken finns att dratta på ändan.
  Jag har ägnat morgonen åt repriserna på "Skavlan" och fianlen av "På spåret", som jag missade för Guldtackegalan i fredags. Jag har undvikit att läsa tidningen, för att inte veta i förväg hur det gick och det blev ju en mycket spännande och rolig final. Det gick nästan till straffläggning innan det var klart. Jag tycker Kristian Luuk och Fredrik Lindström har gjort ett strålande jobb som efterträdare till Oldsberg/Hellberg. All heder åt er, grabbar!!!
  Jag läste i en intervju med Johanna Koljonen, att hon hade väldigt lite filter mellan hjärnan och munnen och det visade sig vara väldigt lyckosamt, när hon resonerade sig fram till rätta svar, som hon egentligen inte kunde. Mycket bra musik dessutom i programmen. Vi ser med glädje fram mot en ny omgång av denna programserie, som verkligen har hållit sig på spåret.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar