tisdag 13 november 2007

Gråstämning


Kroppen är motsträvig, vädret är grått. Det går trögt på utställningen, även om det kommer trevliga människor och tittar. Jag fick återbud på ett trevligt statistjobb bara för att jag ville ha reseersättning. Dom är snåla och hör inte ens av sig innan dom väljer någon annan. Dålig stil tycker jag. Jag kunde ju ha fått ett annat ärende in till stan så hade det löst sig. Många vilsna tankar i skallen just nu. Behöver en rejäl positiv kick någonstans ifrån. En glädjande sak är att det ramlar in nya jobb i verkstan. Skall ta itu med det i morgon.


Har satt ut smålyktorna i trädgården i dag för att lätta upp mörkret till kvällen. Får se om timern har fungerat när jag kommer hem. Lite extra vaktmästarjobb i dag kan ju vara omväxlande. Skall få upp stövelhängare på dagis, så jag kommer åt att städa golvet.


Om en månad är det Lucia igen och sen är det jul. Svårt att fatta hur tiden far iväg. Vet ännu inte riktigt hur det skall arrangeras detta året. "Jag drömmer om en jul hemma" lyder den svenska översättningen av "White Christmus". Så är det och nostalgin slår till så fort jag tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar