torsdag 1 november 2007

Flera bilder



Att leka lite med bilder är egentligen allt jag orkar just nu, så vi kan väl vända på kyrkan, det var ju lika vackra moln åt andra hållet också.



Vid sjön är det ännu några som har båtarna kvar i vattnet. Ännu kan man väl få någon firre. Jag vet att jag fick en lax den 18 november ett år, som en bra födelsedagspresent.


Whisky och vaniljglass är förresten en rätt god kombination. Har ni prövat det?


Kan någon förklara varför TV4 sänder sin nya svenska, omtalade dramaserie "Labyrint" klockan halv elva på kvällen? Hur skall jag orka hålla mig vaken till dess? Och sen klagar dom på dåliga tittarsiffror. Och med reklamavbrotten blir det ju outhärdligt sent. Jag var förresten bortklippt i andra avsnittet, så vitt jag har kunnat se. Hela den lustiga scenen med alla styrelsegubbarna i likadana slipsar saknades. Inte kul. Statistens lott.

5 kommentarer:

  1. fyller vi år samma dag, kanske ?fina bilder

    SvaraRadera
  2. Slumra till kan man göra under Rapport, sedan se Örnen i ettan, TV-nyheter om Schenström m fl i fyran samt därefter invänta Labyrint och till slut prova på lite glass&whisky kanske. Utan att behöva mixtra med inspelningsknapparna som var nödvändigt tills för en vecka sedan.

    SvaraRadera
  3. Whisky & vaniljglass - mycket gott var för sig, men ihop?? Hm, kanske... jag associerar plötsligt till en kall variant av Irish coffee - fast utan coffee då förstås. Spiller man whiskyn på glassen eller dricker man whiskyn med glass på toppen?

    SvaraRadera
  4. Jag tog var för sig i glas och skålsmuttade och åt, skål!

    SvaraRadera