torsdag 9 augusti 2007

Plotterdag i värmebölja


Far ror sin gäst till metet.           Tecknat av gästen Erik Höglund

Det ömsom regnar och är sol och tryckande varmt. Åskan mullrar i fjärran. Komer den närmare drar jag ur sladdarna. Varit en snabbvisit i verkstaden innan jag ägnade fm åt bokföring. Ligger som vanligt efter.
  Snabbtur till Uppsala för att byta vår klumpiga medhörning mot något mindre. Den jag fick med hem var i fickformat vid jämförelse och jag kan ändå använda den även som sång- och gitarrförstärkare. Borde inte ha behövt betala så mycket emellan, då jag tycker att dom kunde ha visat mig detta alternativ när jag köpte den stora. Var också in och köpte engober till sambons keramik. Det är alltid som att köpa grisen i säcke tycker jag. Man vet aldrig vad slutresultatet blir. Jobbigt varmt att köra. Min bil har bara TD (Tvärdrag).
  Har hittills fått negativa svar från två institutioner ang. Eriks teckningar:


http://blogg.aftonbladet.se/12793/perma/494622

Jag gör ett försök till, sen får jag kanske tänka om.

1 kommentar: