måndag 9 juli 2007

Programplanering

Nu blev det att sätta sig och planera program igen. Vad skall vi bjuda på vid hembygdsgården? Rubriken kommer att bli: "Vildvuxna visor på vallen" och den kan rymma nästan vad som helst från Bellman och Taube till eget material. Någon gammal revyvisa får det bli, för Povel Ramel skall ihågkommas, och kanske någon lämplig dänga från forntiden. Ja, det blir att plocka och pussla så det blir omväxlande och kul. Några allsångslåtar måste också med, för att aktivera publiken.
  Och sen skall vi sluta med Taubes "Änglamark" istället för Calle Schewens vals, som är ganska nött här ute. Änglamark tycker jag borde vara hela miljörörelsens egen kampsång, men den är inte helt lättsjungen.
  Nu har jag textat plats och datum på våra affischer och varit ut två rundor och satt upp , åt väster och öster. Söderut tar jag i morgon, när jag ändå har ärende däråt, men norrut får nog bli en extra sväng senare i dag. Måste först reparera häftpistolen som gick sönder. Den har hållit i drygt trettifem år, så det var en kvalitetsgrej, för jag har använt den väldigt mycket under åren.
  Sen skall jag lägga ut programmet på olika webbsidor, så det syns att vi gör något. Men först lite kaffe, tack.

2 kommentarer:

  1. Hej Det låter som ett härligt program att lyssna på.Hoppas att ni får bra väder också så det kommer mycket folk.:)

    SvaraRadera
  2. Roligt att nån skrev =) Och tack detsamma, god sommar!!:-)

    SvaraRadera