fredag 6 juli 2007

Dageneftermorgon

Nej inte nån fylla alltså, utan morgonen efter en sen spelning. Ja, det vill säga, själva spelningen var inte så sen, mellan 18.30 och 22, men sen skall det packas ihop ljudanläggning, vi skall bli bjudna på kycklingmacka och öl efteråt och sen skall jag skjutsa hem Walter och Svarta Malin (basen) ut till Väddö, innan jag själv styr kosan hem. Så då är klockan i alla fall halv ett innan jag är hemma.
  Och sen är det ju det där med musiken, som inte slutar att spela inne i huvudet och intrycken av publiken och sådant som hände under spelets gång som skall bearbetas innan hjärnan kommer till ro. Bl.a. måste jag komma underfund med hur jag kunde hoppa över en hel vers i olle Adolphssons "Sängen" och ändå få ihop det på slutet. Jag skall sjunga igenom den i dag för att lägga alla data på plats i hjärnan.



Spelningen gick bra, med smågrejor att bearbeta, men det känns ovanligt med trummor till visorna. Det distraherar ofta mer än det stöder.
  Ett litet improviserat inslag blev mycket uppskattat av en speciell del av publiken. Vi fick en förfrågan om vi kunde spela "What a diferens a day made" för en äldre herre som fyllde år. Jag lyckades plocka ut harmonierna direkt och gnolsjöng den utan text. Dom blev mycket glada. På det hela taget verkade publiken glad och nöjd, även om dom var lite tröga i början.
  Sen vaknade jag ändå strax efter fem och insåg att jag lika gärna kunde gå ut och hämta in tidningen, för jag skulle i alla fall inte somna om. Nu har jag plockat ur bilen och skall reparera ett par trasiga sladdar, så allt är klart när vi skall ut härnäst. Får ta en middagslur i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar