fredag 13 juli 2007

2 tim. cykelsemester


Molnspelgel i Närdingen

Jag har nu konstaterat, att det går att ta sig dom 12 km från Söderbykarl till Edsbro nästan enbart på otrafikerade grusvägar, mestadels den gamla landsvägen. Jag behövde bara ut på stora vägen ca 1 km på ett ställe, vid Sonöbron. Cykelturen tog två timmar, men då har jag både plockat smultron och kantareller efter vägen, stannat och fotograferat samt varit in i två butiker. Men det står ingenstans utsatt, annat än på kartan, att de här vägarna finns som möjliga cykelleder. Kände mig som om jag var ute på cykelsemester, men jag vill nog gärna ha skjuts andra vägen i kväll, när bilen skall hämtas.


Vid Sonöbron ligger den perfekta farkosten för insjöar och väntar



Dom gröna dagsländorna firade sin dag i dag vid bron över ån



Två sländesiluetter över näckrosbladen

1 kommentar: